نایلون حبابدار چیست و چطور تولید می شود؟

نایلون حبابدار را به عنوان بهترین ضربه گیر برای اسباب کشی و یا جا به جایی می توان مورد استفاده قرار داد. البته این نوع ضربه گیر ها را به عنوان یک عایق محکم و مقاوم در بسیاری از موارد دیگر نیز استفاده می کنند.

در مطالب قبلی شما را با برخی مزیت های استرچ پالت بند آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد نایلون حبابدار اطلاعات بیشتری به دست آورید.

نایلون های حبابی یک ورق پلاستیکی انعطاف پذیر هستند که شامل تعداد زیادی جیب کوچک هوا می باشند و به هنگام حمل استفاده می شود. قطر متوسط ​​حباب استاندارد 6.0 25.4 میلی متر و ارتفاع حدود 4 میلی متر است.

نایلون های حبابی سبک، مقاوم در برابر آب، بدون خراش مجدد می باشند و به طور معمول برای بسته بندی وسایل شکننده استفاده می شود. آن ها بسته های حبابی نیز نامیده می شود.

روند تولید نایلون حبابدار

بسته های حبابی به صورت رزین های پلی اتیلن (پلاستیک)، به شکل دانه هایی به اندازه شن نخود، شروع می شود.

دانه ها به داخل یک اکسترودر قرار می گیرند که یک استوانه طولانی با یک پیچ در داخل آن قرار دارد و تمام طول آن را اجرا می کند.

بشکه ای که یک پیچ در آن می چرخد ​​توسط نوارهای حرارتی تقریباً 180 درجه قبل از چرخش پیچ گرم می شود تا مواد ذوب شود. گرما با افزایش گرمای ناشی از اصطکاک حرکت پیچ جمع می شود و رزین در مایعی ذوب می شود که از سیلندر خارج می شود و به دو ورق انباشته فیلم پلاستیکی شفاف تبدیل می شود.

یک لایه از فیلم در اطراف درام پیچیده می شود که سوراخ هایی در آن ایجاد شده است و مکش و کشیدن یک شبکه فیلم در سوراخ هایی که حباب ها را تشکیل می دهند، اعمال می شود.

لایه دوم فیلم سپس روی لایه اول لایه بندی می شود تا وقتی این دو فیلم به هم متصل می شوند، آنها به هم می چسبند و هوا را در حباب ها به دام می اندازند.

ممکن است آسان به نظر برسد، اما پلی اتیلن مانند اسفنج ماده ای متخلخل است. هوا می تواند به راحتی از طریق منافذ به بیرون نشت کند، که باعث می شود توانایی بالشتک بسته بندی محدود شود. با درک این موضوع، برخی از شرکت های تولیدی مانند Sealed Air شروع به استفاده از پوشش Saran برای آب بندی هوای حباب ها کردند. سرانجام، روشی برای کپسوله سازی سد احتباس هوا در پلی اتیلن در طی فرآیند اکستروژن ایجاد شد. این روند یک راز تجاری شرکت Sealed Air Corporation است.

تاریخچه

Bubble Wrap توسط دو مهندس، آلفرد فیلدینگ و مارک شاوانس، در سال 1957 ساخته شد. مانند بسیاری از نوآوری ها، این اتفاق تصادفی بود. داستان از یک گاراژ در هاوثرون، نیویورک آغاز می شود که در آن دو مهندس در تلاش بودند تا یک کاغذ دیواری پلاستیکی با پشت کاغذ بسازند. با کمال تعجب، این محصول از بین نرفت، اما آنها به سرعت متوجه شدند که می توان از اختراع آنها به عنوان ماده ضربه گیر برای بسته بندی استفاده کرد. و بعداً هردو شرکت Sealed Air Corporation را در سال 1960 تأسیس کرد.

مزیت های نایلون حبابدار

  • وزن سبک هزینه های حمل و نقل و بسته بندی را کاهش می دهد
  • بازرسی بصری شفاف و امکان پذیر از محصول
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • محافظت از سطح در برابر سایش
  • آسان برای استفاده
  • خواص عایق بندی خوب
  • الاستیک و قوی
  • استفاده چندگانه

نایلون حبابدار که از موارد هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی محافظت می کند، به طور کلی در انواع و اندازه های مختلف موجود است. به اندازه جسم بسته بندی شده و همچنین سطح محافظت از بالشتک مورد نیاز بستگی دارد.

انواع نایلون حبابدار

کیسه های حباب دار: سریع  استفاده آسان، ایده آل برای بسته بندی سریعتر

کیسه های حباب ساده برای محافظت از موارد کلی

رول های حباب دار سبک استاندارد: برای بالشتک سازی محصولات سبک، و محافظت از سطح استفاده می شود.

در آپدیت جدید این صفحه همراه ما باشید تا در مورد انواع نایلون حبابدار اطلاعات بیشتری به دست آورید.

برای خرید بهترین انواع نایلون حبابدار با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امتیازدهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما